Alla inlägg under juli 2009

...

Av maaria - 29 juli 2009 23:51

Lediga dag! :)

Den var väldigt önskad faktiskt, även om jag inte trodde det skulle kännas så här bra att vara ledig.

Dagen började med en dejt på stan med gudny, solande hårfärgande och spanande..

Sen hem och åka iväg med min bror & hans flickvän på vad jag tror är och var den läskigaste upplevelsen detta året.

Vi åkte ut till skrylle, och på vägen dit somnar min bror så jag och Sussi smyger oss ut ur bilen och tycker det är en skit bra idé att lämna honom där och gå en runda själva.

Korkat!

Det var mörkt, läskigt och mörkt.. och läskigt.

Men vi gick i alla fall hela rundan. :)


I morgon är det dags för jobb igen.

Jobbat 25 utav 31 dagar denna månaden.

Gillar vuxenlivet, och tycker det är löjligt när folk gnäller om att de har ett jobb. Det finns väldigt många människor som inte har ett jobb som skulle göra rätt mycket för att få våra jobb.

Jag har fått förlängt på Solbacken, 5 veckor efter att dessa 3 veckor nu är slut. Alltså jobb in i september och det är rätt bra.

Så får vi se vad jag ska göra sen, ska boka tid till min tatuering snart i allafall.

Och i vinter får jag sticka ut på någon resa :)

Av maaria - 26 juli 2009 17:45

Snälla, hjälp mig hitta pusselbitarna annars kan jag inte foga samman mitt livs pussel. När jag inte vet om jag är fem, femtio eller hundra år tala då om för mig vilken verklighet du lever i.

Försök få mig att äta, när jag säger att jag är mätt fast jag inte fått i mig en bit sen igår.

Kom och håll mig i handen när skymningen skrämmer och tala snälla ord, som lugnar, för oron bränner i bröstet framåt eftermiddagen.

Förlåt mig när jag slåss med käppen

jag kan inte alltid skilja er från hjärnans monster.

Om jag går ut i matsalen utan kläder

Ta då in mig på rummet och klä mig

Och snälla skratta inte åt mig när jag tar hårkräm på tandborsten istället för tandkräm.

Kära ni, låt mig inte vara våt i blöjan och lukta kiss.

Utan res dig, snälla, upp och lämna din kaffekopp och försök få mig medgörlig och ren.

Låt mig förstå när det är helg eller söndag.
Stryk min klänning, noppa skäggstråna på min haka och locka mitt hår.

Sätt inte på mig någon annans klänning i spräcklig lila, av lättskött polyester. Den hade jag aldrig velat ha.

Tvinga mig inte att sitta vid TV:n och äta kungens bröstkarameller eller lyssna på vikingarna.

Ske min vilja- inte er.

Av maaria - 22 juli 2009 12:19

Idag fyller Gudny 19 år, grattis vännen!


My love is alive
Way down in my heart
Although we are miles apart
If you ever need a helping hand
I'll be there on the double
Just as fast as I can

...

Av maaria - 21 juli 2009 21:50

Gudny, du vet att du är min ängel va? :)


Idag har varit en Bra dag. Jag har jobbat, bytat tur på torsdag så jag får den turen jag vill ha så jag kan följa med min mamma ner på stan på morgonen, träffat Gudny.

 Jag har träffat Estellé och spelat kort med mamma. :)


Jag & gudny gjorde det gamla vanliga, vi gick långt och sov sen en stund i min säng.. Sov faktiskt väldigt bra den timmen. Så nu ikväll ska jag öva lite på teckenspråk. Se så att jag kommer ihåg allt jag lärt mig i skolan.

Kommer verkligen sakna teckenspråket..


Kollade lite om England innan idag, hoppas jag samlar mod och reser, för det blir antagligen själv.

Ensam är stark heter det väl?


-  Men allt du ville va, var en gåta utan svar som jag grubblat alla dar, men allt du blev till slut var en Hjälte utan mod som du inte ens förstod. Var det värt att se mitt hjärtas blod?

Av maaria - 18 juli 2009 22:03

hejhej!

Hade delad tur idag 8-14 16-21.20 men det blev 8-21, hade jag tagit rast hade min förkylning kommit i fatt mig, vill bara bli av med den.

Bakade vaniljbullar idag, kryss i taket , för jag & gustav gjorde nog allt rätt denna gången.. Våra kakor blev en aning fel som vi försökte göra i torsdags. Vikarier är ju inte helt fel, för vaniljbullarna bev faktiskt bra :)



Det händer inte så mycket i mitt liv, mer än att jag jobbar.

Jag tycker om det är det är en del av att vara vuxen, men nästa år vill jag komma in på teckenspråkslinjen..:)

Saknar teckenspråket rätt mycket..


saknar gudnypudny också,:(


Nu får slut på mitt gnällande, det är inte den personen jag vill vara..


-

Av maaria - 17 juli 2009 20:09

-Goda vänner och vildrosor kommer alltid tillbaka, men det gör ogräset också.

Av maaria - 15 juli 2009 21:07

Har jobbat idag också, lyckades duscha min vårdtagare. klapp på axlen till mig :D

Vi fick även en ny vårdtagare, och det skedde ju väldigt hastigt. hastigt är väl den milda versionen, När jag kom till jobb fick jag veta att de anhöriga hade börjat flytta in lite saker och att han skulle komma igen i morgon, en halvtimme senare var den nya vårdtagaren på plats och var där för att stanna.

Tråkigt att han inte fick ett bättre välkomnande, men det får vi ta i morgon. :)


jobbar morgon i morgon, sen ska jag & estellé se Harry Potter (:


- en äkta vän ger sin vän sömntabletter när den har svårt att sova


?

Av maaria - 14 juli 2009 20:43

Lite positivt har där ju varit denna veckan, när jag slutade jobba igår snackade en av mina arbetskamrater med en av våra boende och sa att jag var jätteduktig och var en söt tjej.. Sjukt kul att höra när man går ifrån jobb.

Och idag när jag går så sa en annan typ samma sak, att jag var trevlig och riktigt snäll..  En bra tjej.. :)

Blev jätteglad över att höra det, för jag är väldigt snäll..

Det ska jag tänka på nu, istället för att vara sur på en riktigt irriterande människa som inte bryr sig ett dugg om mig eller mina känslor :)



Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards