Alla inlägg under maj 2012

Av maaria - 31 maj 2012 22:58

It took so long for you to get close to me
Now you wanna go run away girl, away from me
I know it's got to be hard, cause I'm so busy
Not to mention many lonely nights, just missing me

Cause there's nothing better than you by my side
Cause ain't nothing better than you by my side
Cause ain't nothing better than you by my side
Cause ain't nothing better than you by my side


I morgon flyttar jag! Woopwoop!

Har haft en alldeles otroligt härlig semestervecka hittills, med en massa mys med Thealiten och spenderat mycket tid med Estelle.

Låter som om jag glömmer Jojje alltid, men det gör jag inte

Jag kommer sakna alla tre, även om jag kommer ha de så nära är det inte samma sak som att vakna upp i samma lägenhet & gå och lägga sig i samma lägenhet.


Nu ska jag iallafall gå & lägga mig, men först..

Something from the heart;

live the life you love and love the life you live :)  

Av maaria - 25 maj 2012 21:36

Du skadade hela mitt väsen, du sa att jag alltid gjorde fel.

 Du klagade på hela mitt väsen tills jag inte längre var hel,

man skadar inte de man älskar vilket du faktiskt säger att du gör.

 

Vilken lång dag, jag sover så hemskt dåligt, jag är helt enkelt ledsen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.

Jag vill inte förlora dig när jag precis släppt in dig i mitt liv på riktigt.

I allafall, efter jobb var jag en sväng med Gudny för hon gick på rast samtidigt som jag slutade, sen följde jag henne tillbaka till jobb för jag skulle ändå möta upp några andra arbetskamrater för en trevlig After Work stund! Det var verkligen jättemysigt.

Idag är det en vecka kvar till jag flyttar. Tänk vad tiden har gått fort, det var ju precis en månad kvar.

Jag & Estelle har avnjutit en sushi måltid på balkongen, är så mätt så jag mår dåligt.

Nu ska vi ha fredagsmys! :)

 

Av maaria - 24 maj 2012 22:26

Jag har PCD's låt "Stickwitu" på huvudet.

For no reason at all, I've started to realize that I can't have it all.

And the things I want the most is the things that is slipping through my fingers.


I don't wanna go another day,
So I'm telling you exactly what is on my mind.
Seems like everybody's breaking up
Throwing their love away,
But I know I got a good thing right here
That's why I say (Hey)

Nobody gonna love me better
I must stick with you forever.
Nobody gonna take me higher
I must stick with you.
You know how to appreciate me
I must stick with you, my baby.
Nobody ever made me feel this way
I must stick with you.

 

Av maaria - 20 maj 2012 22:25

would make me a better person..


Oh, jag vill sitta och prata med min pappa vid köksbordet.

Jag vill, vill, vill....

hela dagen har det spelats låtar, eller hänt saker som påmint mig om honom.

Ja, jag vet inte. Det är verkligen en jobbig period just nu.. Och i morgon är det 9 månader sedan han dog.

 

Av maaria - 18 maj 2012 10:12

Om du, blonda gnälliga kvinna, på bussen bara hade flyttat dig och inte satt dig så nära mig hade du inte behövt höra min musik. Så nästa gång, sätt dig någon annanstans. Tack på förhand.


Vet ni vad som får mig att verkligen må bra?

Jo motion, jag har kämpat i flera år för att hitta glädjen med det, och för att få resultatet jag ville ha.

Men min vilja var inte stark nog, nu har den varit stark i lite mer än ett år. Det känns skönt att jag, för det första, har gått ner så mycket som jag ursprungligen ville. Och det känns ännu bättre att jag endast har 5 kg kvar till min absoluta målvikt.

Jag vet att med mina nya kostvanor, och det faktumet att jag rör på mig varje dag kommer både att ta mig dit och hålla mig på mitt mål.

Det bästa är, att jag trots alla motgångar med min vikt äntligen hittade ett snabbt sätt som funkade, och att jag efter det har byggt upp en rutin och fått en annan syn till mat.


Jag har nästan glömt vägen till mitt gym dock, men jag går hellre långa promenader eller springer än att gå in på gymmet när det är så här fint väder. Till hösten kommer jag däremot bosätta mig där, för då ska jag KÄMPA mig till synliga magrutor! Måste bara bli av med allt underhudsfett först!


Nu kommer snart Gudny så ska vi gå Arendala-rundan.

Jag älskar verkligen Lund, jag har nära till centrum, nära till mitt jobb och det bästa är att jag har nära till så bra motionsrundor! :)


Nothing is more beautiful than a smile that has struggled through tears

 

Av maaria - 15 maj 2012 22:57

Dagarna går så långsamt, jag tycker onsdag kan gå snabbt, torsdag kan gå långsamt..och fredag kan helst fortsätta vara torsdag. Tack!

 

Av maaria - 14 maj 2012 22:18

Idag är jag trött, 1 arbetsdag utav 6 avklarad nu.

Jag har så mycket i mitt huvud

Men jag vågar inte riktigt säga så mycket om det.

bättre att inte säga något, :)


 

Idag blir det en bild på min fina morfar och min fina mormor!

<3

Av maaria - 11 maj 2012 18:54

Sweet love, sweet love
Trapped in your love
I've opened up, Unsure I can trust
My heart and I were buried in dust
Free me, free us
You're all I need when I'm holding you tight
If you walk away I will suffer tonight

I found a man I can trust
And boy, I believe in us
I am terrified to love for the first time
Can you see that I'm bound in chains?
I've finally found my way

 

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards