Alla inlägg under mars 2014

Av maaria - 21 mars 2014 20:21

Nu är det inte många timmar kvar till vårt flyg tar oss till Gran Canaria och Playa del Inglés.

Akko är lämnad till Carola och hennes familj som passar honom när vi är borta.

Känns otroligt tomt att sitta här utan honom. 

Ofta får man höra att med en hund binder man upp sig och kan aldrig åka på semester osv, därför är jag så glad att vi har så många runt om oss som gärna hjälper till och har hand om Akko. 

Känns som att man på något sätt har en bra hund då också när han är så eftertraktad. 

Så Tack till er!


Det är inte vad jag har gått igenom som gör mig till den jag är idag, det som har format mig är hur jag gick igenom det.

Glöm inte att dina snälla, värmande ord kan göra skillnad på en bra och dålig dag.

Ta hand om varandra, och planera in tid för varandra. 

Då vet man att det blir av.


Hasta luego!



Av maaria - 20 mars 2014 09:44

Måste tipsa om "nashi argan"

Jag var på mitt årliga besök hos frisören.

(borde kanske gå oftare så att gåret inte blir så slitet?)

Såg en ny produkt som fångade min uppmärksamhet då den tar bort frissighet! Jag hatar frissigt hår... Har använt den en gång sen jag köpte den, den ska användas på handdukstorkat hår, och resultaten är helt otroliga. Mitt hår är så mjukt, så följsamt och trots regn igår så blev det knappt frissigt. Och de var efter en användning, tydligen så mår håret bättre efter upprepade behandlingar. 


Jag är trött på att inte må bra, hela veckan har varit fylld med halsont och feber. Passar inte riktigt när man ska åka till Gran Canaria på lördag med sin hubby.. Men jag börjar bli piggare. 

För två år sedan när jag åkte till grekland fick jag öroninflammation precis innan jag och min bästa vän skulle åka. Inte roligt alls.

Passar inte heller med sjuklön. Det är fruktansvärt mycket pengar som försvinner.. Speciellt när man har planer på att studera till hösten. 


För att fördriva lite tid tänkte jag öppna matteboken nu.



Av maaria - 19 mars 2014 13:34

I livet ska man ta så många beslut, och ett av de viktigaste ska du ta när du endast är 15 år gammal

Då ska du veta vad du ska bli är du blir stor.

Medan man är tonåring och tycker att livet handlar om kläder och pojkar och så klart vännerna. Då ska du tänka på din framtid, ditt vuxna liv. 

Var finns det jobb? Var finns det framtid?

Jag har snart jobbat som undersköterska i 5 år. Det är INTE vad jag vill göra resten av mitt liv.

Ska jag då räkna utbildningen på 3 år, och min arbetserfarenhet på 5 år som 8 år av bortkastad tid?

Eller ska jag se det som att det var vad jag ville just för stunden och dra nytta av mina erfarenheter.

Jag vet faktiskt inte, jag har träffat otroligt många härliga människor. Både kollegor och pensionärer. 

Och när jag kommit in på min utbildning som jag vill nu, som vuxen, kommer jag tänka tillbaka på alla de här underbara människorna under resten av mitt liv.

Det är nog det enda jag vet säkert idag.


Jag ska satsa på att komma in lärarhögskolan till hösten. Det enda som står ivägen för mig är Matte 2a. (föredetta MatteB)

Jag ska klara det. För jag måste. Jag är ju klar som undersköterska....



Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards