Alla inlägg under maj 2011

Av maaria - 29 maj 2011 12:05

Inte än, men snart är det dags! Tre dagar kvar till avresa.Jag ljög lite smått om att idag skulle vara sista arbetsdagen.. ska jobba ett kort pass i morgon också. Nu ska jag tömma lägenheten så jag slipper göra det ikväll :)Har viktigare saker för mig då ;)

Av maaria - 27 maj 2011 23:27

Nu är helgen här, och jobb står som vanligt på Loppans schema!

14-21 i morgon och 8-21 på söndag, men det gör inte mig ett dugg för vet ni vad? Det är mina 2 sista arbetsdagar innan semestern.. Jag gillar det!! :)

Emma och jag åker till Turkiet och stannar där i 3 veckor, det är väl fan om man inte ska kunna bli lite brun på den tiden..


Var med finaste fina igår, och största delen av dagen idag. Lyckorus i hela kroppen..


Why can't they understand
The way we feel?
They just don't trust
What they can't explain
I know we're different but,
Deep inside us
We're not that different at all



Nu ska jag sova, har en lägenhet som ska tömmas innan söndag kväll, här ska renoveras!! :D Kommer bli underbart att komma hem till en ren, renoverad lägenhet :D

Av maaria - 25 maj 2011 20:15

Elle a dit, garde tes tresors
Moi, je vaux mieux que tout ca
Des barreaux forts, des barreaux meme en or
Je veux les memes droits que toi
Et du respect pour chaque jour
Moi je ne veux que de l'amour


En av de finaste texterna jag vet.. Så det så!

Nu sitter jag här i min tomma lägenhet, inget mer än soffan, sängen TV och datorn kvar. Det ska renoveras!

Det är en vecka kvar till jag & Emms åker på semester. 3 underbart varma veckor ska vi ha i Turkiet. Jag har bara tre arbetsdagar kvar och mycket korta sådana..


Idag var jag och Gudny i stan, väldigt mysigt! I morgon ska jag träffa mitt lyckopiller, vem vet.. kanske sista gången innan jag åker iväg.


Why can't you see what you mean to me?

Nu ska jag ner till min tvätt igen!

Wooop woooop :D

Av maaria - 20 maj 2011 22:25

Du finns där
i min närhet
låter mig
få bara vara
Du ställer
inga onödiga frågor
Du låter mig
få finnas till

Vi behöver inte
alltid prata
din förståelse finns
ändå där för mig
Låter mig få bara vara
och ger mig
en kram när jag vill


Jag längtar så innerligt till semester nu, jag tror att det är 12 dagar kvar till vi är på plats. Sol, bad och Öl! MysigT!


Har myskväll med Estelle idag, I love my tellevink .. :D

 

Av maaria - 16 maj 2011 21:28

When I see your face
There's not a thing that I would change
Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile,
The whole world stops and stares for awhile
'Cause you're amazing
Just the way you are


Jag har inte så mycket att säga, eller skriva för att vara korrekt. Tycker bara att det är skönt att äntligen träffat någon(även om jag inte vet vart vi hamnar i framtiden, men det är då..Nu är nu!) som delar samma värdering som mig.. Efter senaste förhållandet visste jag exakt hur jag själv ville bli, vilket jag nått fram till med råge!

och jag vet vad det är jag letar efter, jag letar inte efter en perfekt man för INGEN människa är felfri.

Det viktigaste i ett förhållande, enligt Loppan

1. Ändra inte din partner, då är det inte din partner du älskar.

2. Ömsesidig respekt & omtanke.

3. Är du tillsammans med någon, då är det oftast ett monotomt förhållande. DET ÄR INTE OKEJ ATT SMYGA RUNT MED NÅGON ANNAN DÅ. Det finns olika sekter om du gillar sånt som din partner nog gärna släpper iväg dig till..

4. Slappna av, ha roligt, det är ingen skönhetstävling.


Jaha, imorgon är det 17 maj.. Då är det 3 år sen mormor dog. Skönt att det snart är semester, det behöver jag efter den här månaden. Dels för att sorgen gör sig påmind väldigt intensivt nu. Och att Mattias skadade sig så rejält gör det inte bättre. men han är på bättringsväg iallafall :)


nåja, nu ska jag äta strutglass. I morgon ser jag ett långt träningspass framför mig..:)


 

Av maaria - 13 maj 2011 14:47

tonight it's getting hard to fall asleep.


Nej, jag kommer nog inte alls ha så svårt för att sova inatt. Är riktigt trött redan, har varit en fartfylld förmiddag och om en timme väntar jobb. Jobbar hela helgen också, så jag ser fram emot en ledig dag på tisdag :)


Bror kom hem från sjukhuset igår, vilket jag tycker är otroligt skönt. Även om han knappt kan göra någonting själv.


Nej, dags att jobba & tjäna lite pengar! :)


 

Av maaria - 9 maj 2011 13:53

Jaha, då börjar den "dåliga" biten av maj. Tänk att det efter 3 år fortfarande får mig att må så dåligt.

Idag skulle Mormor fyllt år, hon dog alldeles för tidigt.. och där är så mycket jag vill att hon ska veta. Där är så mycket jag vill ge tillbaka till henne nu när jag kan.

Jag älskar dig, och jag saknar dig!


Min bror råkade ut för en olycka igår, föll ner mellan våningarna på Entré.

Han har verkligen änglavakt.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1462726/En-skadad-i-fall-inne-pa-Entré.html

 

Av maaria - 5 maj 2011 23:02

Det är kanske för stort att greppa?

och om det är ogreppbart kan jag inte förstå det.

För det man inte kan greppa, det kan man ju inte veta något större om.


om jag vet vad jag pratar om? ( jag har ingen aning faktiskt)



Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards