Alla inlägg under maj 2013

Av maaria - 23 maj 2013 00:01

Nu är morfar hemma från sjukhuset, det ger en lite ro.. Vet ju hur mycket han hatar sjukhus!
Tog en sväng till honom idag, skulle först gå dit men det var fruktansvärt kallt så jag & Akko tog bussen. Som tur var fanns det knappt något folk på bussen hem, så då var han lugnare. Nästa gång går vi ;)
Ikväll var det sushi-dejt med Estelle & lilla thea, jag kan verkligen sakna att bo där, man får en speciell relation när man bott ned varandra som jag tror är svår att bryta.
Annars, ja vad händer annars .. Det vanliga men med mycket mer glädje och kärlek kan man väl säga.
Snart bär det av till Göteborg! Ska bli otroligt mysigt, speciellt nu när Jesper varit sjukt och vi inte setts så mycket.


Home is where the heart is, and home is wherever I'm with you :)

Av maaria - 12 maj 2013 12:00

And boy I believe in us, I am terrified to love for the first time.
Vilken helg det har varit, Jesper fyllde 20 i fredags. Jätte mysig dag, och jag fick äntligen ge honom hans födelsedagspresent! Så om 3 veckor åker vi till Göteborg över helgen och bara myser!!
Igår var jag ute med min fina vän, åt riktigt god mat på Harrys och drack lika gott vin!:)
Idag väntar dock 10 km på Crosstrainern efter jobb.. Svettas svettas svettas, det är riktigt härligt det!

Det var så länge sedan jag kände såhär, och för varje dag som går älskar jag bara honom mer och mer. I'm truly blessed!

Av maaria - 3 maj 2013 14:04

Igår, eller inatt var det 10 km på Crosstrainern som stod på schemat.
Mitt pb som tog mig ca 5 veckor att uppnå ligger på 50 minuter för hela milen.
Trots uppehåll, förkylning och domnande ben klarade jag faktiskt milen på 51,30.
Det är nog bara för jag hade med mig min tränings bästis som motiverar mig mer än något annat. Så tack Stefan!!
Målet är att klara milen på 45 minuter innan den siste. Det var inte heller ryskan att gå 7,5 km med Akko på en timme i morse!
Skam den som ger sig ;)
Nu borde snart mitt hjärta komma hit, sen väntar en kväll på jobb..

Av maaria - 2 maj 2013 23:27

Jag har aldrig varit lyckligare!!
Hade någon sagt till mig i början av året att jag skulle bli tillsammans med någon som Jesper, eller Jesper för den delen hade jag inte trott på det. Jag ångrar inte en sekund alla val jag gjort i livet, de har lett mig till honom..
Nu när man hittat rätt gäller det bara att njuta, livet är alldeles för kort.
Tänker på AIKs målvakt som hastigt gick bort. I sådana situationer spelar inte fotbollen längre någon roll. Kvar lämnade han två döttrar och en gravid fru, vart är rättvisan?

Nu ska jag gosa lite med Akko innan jag ska ner till gymmet!:)

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards