Direktlänk till inlägg 4 maj 2014

Min kroppsresa..

Av maaria - 4 maj 2014 21:25

Jag kommer ihåg när jag började på mitt första gym, brände 60 minuter på en crosstrainer och lite halvdant jobb på maskinerna. Mer än en gång hände det att jag åt skröpmat direkt efter träningen, jag hade ju förtjänat det. Eller?

Rock bottom var nog när vågen var uppe på nära 82 kilo. Fröken snabb-lösning fick nys om ett par tabletter, olagliga i Sverige såklart, som sJag trivskulle fungera. Mycket riktigt efter 3 veckor hade jag kommit ner under 70 kilo. Inte så konstigt, jag åt aldrig och blev mätt av lukten av mat.

Men, efter någon månad med de här pillerna var jag på en stadig vikt på 68 kg, det är nog min trivselvikt. Jag kunde gå ner till 63-65 men hoppade snabbt tillbaka på 68. 

Jag hade en smal kropp, inte för smal men smal. 

Sen åkte vikten upp igen, inte bara vikten utan min trivselkänsla försvann. 

Gymmet har jag hittat och lär mig mer och mer för varje dag.

Och min trivslkänsla är tillbaka igen, jag är långt ifrån färdig men jag mår bra i min kropp igen.

Just nu har jag och Jesper kontakt med Jonathan Fogelberg, fantastiskt duktig coach. Och vi upplever grymma resultat vecka efter vecka.

Allting känns bra och jag är helnöjd med upplägget på kosten! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maaria - 13 februari 2017 19:39

Efter jobb idag kände jag inte alls för att ta mig till gymmet som jag planerat, så jag kollade en stund på netflix sen startade jag ett tabata pass från youtube, gick PW 2,5 km och gick en liten runda med hundarna efter det.  Det blev i allafall n...

Av maaria - 5 februari 2015 16:01

Hejhopp!   Kostschemat med Amanda rullar på! Första veckans resultat visade -3cm runt tjockismagen och 2 kg på vågen bland annat :) Denna veckan känns det inte som att kroppen samarbetar riktigt, men med tre lediga dagar kvar ska jag kämpa fö...

Av maaria - 27 januari 2015 20:53

Dag 2 på kostschemat är snart över och det går väldigt bra, är frestad hela tiden att äta sånt jag inte borde men hjärnan vinner över magen. Amanda är underbar, är det jobbigt kan jag höra av mig och hon ger det extra stödet jag känner att jag behö...

Av maaria - 26 januari 2015 10:08

Igår tränade jag ben med fokus på mina vader, det känns idag kan jag lova. Jag ska börja fokusera mer på de muskelgrupper som jag gärna struntar i, såsom axlar, triceps, vader och mage för att få ett bättre resultat. Gjorde utfall igår på benpass...

Av maaria - 25 januari 2015 19:22

Nu har jag skickat in betalningen till PT-Amanda! Ni hittar henne på www.fixaformen.nu för er som är intresserade Jag har beställt ett kostschema med lite extra pepp för att jag inte ska falla tillbaka till gamla vanor. Känns superbra, för hon är...

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards