Alla inlägg under september 2013

Av maaria - 19 september 2013 20:47

Det har inte gått en dag sen du försvann

Utan att jag tänkt på dig, hur det blev, och hur det var
Det har inte gått en dag utan att vi pratar
fast det bara är jag som är här
Det har ännu inte gått en dag


Idag är det en "sakna-ringa-hem-och-höra-min-pappas-röst"-dag
Tänk vilka konstiga scenarion man kan börja sakna.
Självklart saknar jag att se honom, prata med honom, krama om honom. 
Jag saknar allt men just idag saknar jag hans röst mest. 
Det är inte så att min saknad och sorg är värre än någon annans, men jag tycker det är orättvist.
Att just jag ska vara utan en far redan som 22 åring.. 
Det får jag tycka. Det tänker jag tycka. Jag tycker!
 
 
Av maaria - 15 september 2013 19:17

Fortfarande sjuk.. finns väl inget värre än att vara förkyld? Och snuva.. vilken jävel kom på det? 

Det värsta av allt är nog att nu är det perfekt gymväder, precis så som jag vill ha det. 

Lite kyligt, regnigt och med en känsla av att hösten är på väg att ta över. 

Det värsta var att precis innan förkylningen slog till var jag peppad och igång med träningen, märkte vilka framsteg jag gjorde. Men det kommer man snabbt in i igen, tur det finns muskelminne!

Sen har jag världens bästa PT också ;)


Märkte att jag inte skrivit blogg sedan i juli, vad hände? 

Jag tror jag behöver skriva av mig lite ibland, få ventilera.

Just nu är det mycket, för mycket.

Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, mest av allt skulle jag vilja att både jag & Jesper tog semester och stack iväg till ett varmt land där vi skulle spendera dagarna vid poolen. 


Du tror att allting är lätt och att allting är gratis
Du tror att allting serveras och ni ska få bra pris
Men det du får utan att ge någonting tillbaka
Är samma mög som det som ingen vill smaka

Du kan sitta där du sitter mjukt och skönt och vänta
Hela du har träsmak och allt som finns är hämtat
Ge bort din tid och låtsas du är döv
Gör som du vill det är ditt liv och din röv

 

 

 

BILDVARNING, puss!

 

Av maaria - 14 september 2013 21:59

I en värld där alla endast ser efter sig själv är det lätt att bli borttappad .. Man tappar fokus och man tappar vem man egentligen är när man, som alla andra, börjar tänka på sig själv. Jag kan ärligt talat säga att jag snart är helt knäckt, helt slut i rutan .. Och varför? Jag är omringad av just sådana som bara tänker på sitt eget välbefinnande. Man trampar och kör över alla andra, även om deras avsikter är goda. 

Jag försöker och kämpar för att få vara den jag verkligen är. Den som får hjälpa, skratta och sprida glädje. Som lyssnar om någon mår dåligt. Som lyfter upp det positiva i allt. 


Inte lätt alla gånger!

skriver mer i morgon och om något gladare. 

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards