Alla inlägg under november 2012

Av maaria - 28 november 2012 20:55

Even if the sky's falling down,
I miss you with every heartbeat.




Idag är det ingen vanlig dag, idag är det dudies födelsedag.
Clairebear, My carebear... Du är allt en vän kan önska sig, och jag hoppas att du vet att endast det bästa är bra nog för dig. Du har varit där genom allt, och jag vet att du alltid kommer finnas där.

Av maaria - 27 november 2012 21:28

No one laughs at God in a hospital
No one laughs at God in a war
No one’s laughing at God
When they’re starving or freezing or so very poor

No one laughs at God
When the doctor calls after some routine tests
No one’s laughing at God
When it’s gotten real late
And their kid’s not back from the party yet

No one laughs at God
When their airplane start to uncontrollably shake
No one’s laughing at God
When they see the one they love, hand in hand with someone else
And they hope that they’re mistaken


Har nog hört den här låten en miljon gånger, om inte fler.. men det var inte förrän ikväll som jag verkligen började tänka på vad den innebär för mig.

Jag kan inte säga att jag är en god kristen,

trots att jag är döpt och tog min konfirmation

så vet jag inte.

Men nog har jag bett de senaste 15 månaderna, om att min Far ska vara trygg där han är

och ännu fler gånger om att få tillbaka honom.

Nej, det är lite diffust det där.

Och många gånger frågar man sig varför världen är så ond, om det nu finns någon som är så god, då tänker jag på min favoritfilm "A Walk to Remember" när den icke troende ifrågasätter den troende om exakt samma sak och hon svarar följande :

"Without pain there would be no compassion"


Och hur sant är inte det?

Nu är iallafall mitt andliga inlägg slut, inte för att här var mycket vettigt men får ju dela med mig av några tankar, har varit lite off från bloggen ett tag för där är så många tankar jag inte riktigt kan sortera.

5 dagar kvar till semester!


Av maaria - 17 november 2012 23:30

Hur kommer det sig att man alltid är mest pigg när man borde gå och lägga sig?

jag är faktiskt trött, trött i kroppen också, men för att se det på den ljusa sidan

så har jag snart semester. 3 underbaaara veckor i total frihet!

bestämt mig för att jag ska ha en dag inomhus och kolla på alla Harry Potter filmerna.

Sånt får man lov att göra när de är vinter!!


 


One foot onto the ice
I hold my breath
And try to believe
Can I look at you with different eyes?
Like the girl that I was, when I was 17

The fallen empires,
The shattered glass
The wicked echos of my past.
I've seen it all before, that's why I'm asking.

Will you still be here tomorrow
Or will you leave in the dead of the night?
So your waves don't crash around me,
I'm staying one step ahead of the tide.
Will you leave me lost in my shadows
Or will you pull me into your light?
Teach me how to be loved
Teach me how to be loved

Av maaria - 15 november 2012 08:49

Sorg. Bara ordet sorg är deprimerande och klingar dåligt.

Jag har sorg

Blödande, öppna sår i mitt hjärta.

Men tro mig det är inte av kärlek, det är saknad.

De senaste dagarna har jag tänkt mycket på min far.

Jag har tänkt på hans bästa vän, mamma, Mattias, hans andra barn, min faster

Vad tänker de, hur ser de på att han inte finns?



Där borta vid pilen har jag lagt min far
En anonym urna är allt som finns kvar

Av den som förstod mig, när jag var till besvär
Trots all den kärlek fanns jag ej där

Jag önskar jag stannat, jag skulle blitt kvar
Den sista stunden, det borde vart jag, och min far

Av maaria - 12 november 2012 12:16

Har inte skrivit på ett tag nu, mest för att det har varit så mycket i huvudet. Och en helg som flög förbi mig fortare än ett jet-plan.

Tänkte tipsa er om en blogg,

http://457daysofdistraction.wordpress.com/


Det är en av mina bästa vänner som skriver, från hjärtat. Och ni som jag gör klokt i att följa vad hon skriver!






Av maaria - 4 november 2012 21:52

Då var vi här igen, helgen som slänger mig på helt fel spår.

Allhelgonahelgen får mig ur balans

Alla själars dag och så idag hans födelsedag

Jag önskar med hela mitt hjärta att vart han än är, så är det bättre där

Utan smärta, utan svek.


Jag skulle offra allt jag har, för en dag till.. bara en dag.

 

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards