Alla inlägg under juli 2012

Av maaria - 28 juli 2012 22:28

När någon behandlar mig illa, eller gör något som är fel så tar jag ett steg tillbaka och låter Karma fucka upp dom.

Och det funkar verkligen varje gång.

Glöm aldrig det :)


Du får ta den tid du behöver för att förstå vad det är du vill

Du får hoppas att tiden du behöver räcker till

Du får samla dina tankar så våra själar kan få ro

Du får inte riva mina murar som jag omsorgsfullt har byggt

om du inte skyddar mina drömmar.

Du får inte röra vid mitt hjärta som om allt är uppenbart

men jag önskar inget hellre än att du gör allting mot mig snart.

 

Gytt Malmö, 3 poäng! Guldet ska glimma där de hör himma!

Av maaria - 27 juli 2012 23:58

Underbara härliga sol.

Idag var vi en sväng på stranden, otroligt skönt efter en lång arbetsvecka, som fortsätter igen i morgon :(

Tumme upp för 6-dagars vecka!

Jag har egentligen så himla mycket att skriva, men bristen på energi och motivation gör att jag skiter i det och går och lägger mig istället.

:)

 

Av maaria - 27 juli 2012 00:01

Ja, då var lilla mini-semestern bokad!

Jag, Philip och Myran åker till Skånes Djurpark över en helg och bara njuter av att vara lediga.

Philip hade visst fixat kanot, grymt!

Och jag fixade el, till tälten.. ? Hur det nu ska gå ihop, men jag antar att man kan koppla in något där.. typ högtalare så hela campingen hör oss ;)


Idag har så ont i mina handleder nu igen, och ont i mina ben.

Totalt meningslös information.

Men jag vet inte riktigt vad mer jag ska säga.


Och kaffegök till frukost kommer ifrån Anna Hertzmans nya album Född långt ut.

Riktigt härlig är den.






Av maaria - 24 juli 2012 23:50

Wise men say
Only fools rush in
But I can't help falling in love with you
Shall I stay
Would it be a sin?
That I can't help falling in love with you
As a river flows gently to the sea
Darling So it goes
Some things were  meant to be
Take My hand
Take my whole life too
For I can't Help falling in love with you

 

Av maaria - 23 juli 2012 23:23

Egentligen är rubriken en bra sammanfattning på den här dagen.

Det har varit helt underbart väder, även om det blåste lite smått senare på dagen.

Jobbet var inte alls roligt, men det är det aldrig längre så jag har vant mig.

Sen vinner Malmö med 2-3 borta mot Gais..


I går var jag nere på gymmet och körde 10 km på Crosstrainern, och ikväll sprang jag 3 km efter jobb.

Det går bra nu!


         

Av maaria - 23 juli 2012 00:34

Det blir jobbigt att andas

Det mest självklara blir suddigt

Jobbigt, ansträngande

Minnena kommer och tränger på

och slår ner mig till marken, om än bara för en kort stund

Den värsta smärtan och sorgen har gått över

Det finns dagar då jag inte ens tänker på det

Sen finns det dagar, dagar som denna

Då man bara vill ha en minut eller två,

för att berätta saker.

Lyssna, fråga och uppleva.


Idag var jag nere och tränade, 10 km avklarade på CrossTrainern!

Känner mig riktigt stolt, men jag har spaghetti ben fortfarande,

och i morgon kommer jag väl få arbeta med träningsvärken ifrån helvetet.

Men vill man vara fin får man lida pin.

 


Av maaria - 19 juli 2012 23:13

Jag vill aldrig mer vara sjuk.

Idag har jag iallafall mått bra

och kan lugnt säga att förkylningen är borta!

och den kan stanna borta nu...

Ikväll kom min duudiepuudie Claiiiire.

Haha, hon ger mig så mycket energi.

Jag ska faktiskt fortsätta läsa min bok nu, att stirra på en datorskärm ger mig inte så mycket.


I knew it was special from the very start,
It envelopes my body, my core, my
heart.
A shining, uplifting, persistent feeling,
It embraces and warms
my entire being.

 




Av maaria - 17 juli 2012 23:02

Jag vet att rubriken är lite barsk.

Men det var vad jag hörde när jag gick nere på min gård

och skulle låsa upp till min port.

Det var inte på mig den här mannen skrek, utan på sin fru.

De är lite äldre, och nog jävligt olyckliga.

För de bråkar minst 14 ggr i veckan, vilken tur att jag inte bor i deras hus

I mitt hus hör jag ett annat par bråka, varje kväll, de väcker sina barn, de smäller med saker.

Vad är meningen med det.. ?


Jag kan inte förstå vad det är som händer med världen. Med människor.

Det där är inte kärlek, jag vet inte ens vad jag ska kalla det.

Om man är kär i någon, om man älskar någon, inte vill man väl de så mycket ont?

Om där är 2 par här, på 2 hus. Hur många olyckliga par finns det då egentligen på Linero?

If this is love, keep it farfarfarfar away from me.


Jag är av den filosofin att om man bråkar och är olycklig då ska man inte spendera sitt liv med den personen.

Det blir sällan eller aldrig bättre, man faller bara ner mer och mer i det deprimerande livet, där egentligen ingen någonsin kan vara lycklig.

Kärlek ska ju vara lycka?

Att ha någon att dela livet med, tuffa tider och de bästa dagarna i livet.

Jag har varit svartsjuk, olycklig, jag har hatat den jag trodde jag älskade.

Velat skada.

Efter det förhållandet tog jag en ordentlig titt på mig själv.

Visst det var hans fel att jag blev den svartsjuka satmaran jag var,

med smsandet och flörtandet med andra tjejer, och det visade sig sen att han varit otrogen.

Men, det var jag själv som hade kunnat sätta stopp för det. genom att bara lämna tidigare, man ska inte stanna på ett sjunkande skepp.

Nu är jag inte den svartsjuka typen, för jag vet att om den jag är tillsammans med väljer någon annan framför mig

då är det inte meningen att jag ska vara med den killen.

Nu har jag ett mer tillbakalutat synsätt..

Jag skulle inte heller stanna så länge med någon som behandlar mig respektlöst.

Nog om detta.


Min förkylning håller i sig och blir bara konstigare. En feberfri dag, följd av febertoppar, halsont och ont i magen.. What's up with that?

    


Malmö FF, etta i Maratontabellen, 2:a i tabellen och knappar in på Elfsborg som bara faller neråt mer och mer.

Det går bra nu!






Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards