Alla inlägg under september 2011

Av maaria - 26 september 2011 15:03

Idag är det 1 år sen jag flyttade hemifrån, så mysig och härlig känsla. Samtidigt är jag stolt över mig själv, som klarat det. Känns superbra, och hade kunnat bo här i flera år till.. Men en vacker dag måste jag flytta, men inte än! :)

Vi har det bra, jag och min extra familj.


Du tror du vet så mycket, men du vet ingenting alls.

Du snackar om mig hit och dit, jag snackar inte om dig. Vad du än tror.

Du är inte värd mina ord.



Av maaria - 23 september 2011 11:18

Jag har så mycket att göra, åker snart till Turkiet! inte många dagar kvar :)

Måste skriva en packlista idag, sätta upp tvätt-tid och handla det sista.

Jag är nervös!

Men på ett bra sätt.


Sabahlari uyandigimda, cöker üstüme bir kiraåi
Buz gibi sensizlik..
Silkinip kalkarim , hayallerimle dolu olan yataåimdan
Gideceåinden korkarim başimi kaldirinca yastiåimdan ,
Kalbim avuçlarinda sevgilim, onu sana verdim
Hisset diye her atişini hayatimin..
Kirmaya çalişsa da kader , simsiki tut


I took your words and I believed in everything you said to me.

 

 

 


 

Av maaria - 21 september 2011 12:31

Det är en månad sen på dagen idag, och i söndags var det redan 4 veckor sen. Vart tar den här tiden vägen?

Det gör ont i mitt hjärta och jag kommer på mig själv med att skjuta bort tankarna när det egentligen hade varit bättre för mig att tänka. Tänka på vem du var, vad du gjort, vad du sagt.

Mycket annat har tagit upp min energi de senaste dagarna, och jag lämnar en stor del av mig själv bakom mig, det är med sorg i hjärtat det också.. Men inget av det är värt det. Det är inte värt att kämpa för, när det bara är en som kämpar.

Jag har underbara vänner, och en underbar familj och släkt som stöttar.

Jag klarar mig. Jag kommer snart stå stark igen.


  


Du kan säga vad du vill, men du kommer inte åt mig.

Jag sätter punkt här och nu.


Av maaria - 19 september 2011 22:18

Jag & Estelle har en ny favorit låt, man kan undra hur mycket hat Timbuktu kände när han skrev "resten av ditt liv"

Fokusera inte på människor som inte vill dig väl, de var inte menade att vara i ditt liv.

Nu ska jag, Louise & Telle fortsätta med plugg, mascaraprovning och mys!


Har tänkt på det länge, verkligen tänkt
Hur jag skall få dig att förstå hur det känns
Hur jag skall närma mig detta, våga berätta
Släppa, få hjärtat å lätta
Rädd att jag kanske hade läst dig fel
Kan jag säga nu med säkerhet
Att min första instinkt var korrekt
Nu vill jag uttrycka det i klartext
Du är helt klart unik och speciell
Universum är vigt åt dig själv
Från den djupaste platsen mörkaste delen
Av min själ vill jag berätta det här

Jag hoppas, jag drömmer att marken du går på, går sönder
Vad som än händer…

Jag hoppas att ditt vin blir till vatten
Blixtar prickar dig
Hälsa till satan, vi hörs
Jag hoppas att olika olyckor händer
Du vet vad jag känner
Jag vet att du hör

Jag hoppas du,
Du får leva med det resten av ditt liv
Att du lever med det i all evig tid


 

Av maaria - 18 september 2011 20:16

Would you know my name
If I saw you in heaven
Will it be the same
If I saw you in heaven
I must be strong, and carry on
Cause I know I don't belong
Here in heaven



Känner mig bara tom just nu.



 

Av maaria - 16 september 2011 22:47

No you don't know what it's like.. welcome to my life.

Av maaria - 15 september 2011 00:08

Jag kan säga att jag har tur som bor med en så fin människa, som ställer upp för mig i vått & torrt. Som gör varm oboy till mig när jag är ledsen, för hon ser när jag är ledsen även om jag försöker dölja det. Antar att jag kan sluta försöka, hon genomskådar mig varje gång.

Jag vet inte hur jag ska tacka dig, för allt du har gjort för mig..

You won’t be lonely, even if the sky is falling down

 

 

Jag saknar Louise, hon har bott hemma hos mig rätt många dagar nu sen hon kom hem från Grekland, förhoppningsvis ska hon med till Turkiet en vecka eller två innan hon åker vidare till nästa äventyr som blir Egypten.

 

 

Sen saknar jag min bror, och ska jobba hela söndagen så kommer inte kunna träffa honom :(

 

Av maaria - 13 september 2011 22:33

Då är begravningen också bakom oss nu.

Det var så tungt och jobbigt.

Att begrava en förälder är väl aldrig lätt,

hoppas det dröjer många år innan

vi måste göra det igen.


 






Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards