Alla inlägg under februari 2011

Av maaria - 26 februari 2011 03:55

Loppan kan inte sova

Rätt rolig kväll, eller hela dagen har varit bra.. från 00-00 och lördagen har börjat helt okej ju! Säkert dansat bort de där 2 kilona som jag vill gå ner innan den 28 :)

Ja, jag och mitt magknip ska väl försöka sova:)

Nya saker att uppleva i morgon!!:D

Av maaria - 25 februari 2011 17:38

Hur ska jag egentligen kunna säga farväl, till grinden som tog mig in på den lilla innergård  där världens bästa lägenhet gömde sig!

Lägenheten ser jag som min & Zabinas, vi sov, drack och åt ihop.

Alla våra förfester som vi startade redan 15-16 för att det var för tråkigt att vänta, vi såg ju fram emot något som alltid blev en superlyckad fest! Och pojkarna kom alltid så seeent, inte konstigt att vi var fulla redan! Ja här kan jag erkänna det, vi visste säkert inte vart vi hade röven de flesta gångerna.

Vodka, tequila, röd vin, vitt vin, öl och cider. Alla underbara drycker som Zabina drack när hon förlorade på fyllespelen!! HAHA.

Älskade Zabina, vad är det vi lämnar bakom oss?

Pepparkakor bakades, pojkarna kom på filmkväll och beundrade eller surade över hur just deras pepparkaka ser ut.

JOHAN IBLAND ÄR DET SÅ ATT MAN INTE FÅR BEN OCH ARMAR, MEN HAR DU HÖRT TALAS OM "ARMLÖS, BENLÖS, MAKALÖS?"

Popcorn med dippa, Rogers tandkrämsätande.


Katten, haha. Johan om du bara visste vad du startade den filmkvällen när du spela teater med katten. Det har gått från akt 2 till akt 78 för stackars kattfan.


Och november, jag praktiskt taget bodde på lilla fiskaregatan, hittade inget i min egen lägenhet de låg alltid hos Zabina.

Egentligen är det bara en lägenhet vi lämnar bakom oss, men det är ändå inte "bara" en lägenhet.. Det är vår tid där.

"Blivit jagad av snuten, varit vilse på djupet jag har famlat i mörker men i dig såg jag ljuset"


Tack Lilla fiskaregatan för allt du hade att erbjuda, och tack för allt du gjort för oss utan att veta om det!

                

Av maaria - 22 februari 2011 22:55

Jag la mig på golvet en stund, för att sträcka ut ryggen lite.

Eftersom jag är ensam hemma med Gazo är han ju inne hos mig,

så hunden tar ett skutt från sängen, rakt ner på min mage/revben.

Men jag tänker inte mer på ryggontet kan jag lova!


Little child
You must show the way
To a better day
For all the young
´cause you were born
For the world to see
That we all can live
with love and peace

Av maaria - 22 februari 2011 12:10

Fyfan vad sjukt att man kan känna sån passion
vi åt och drack & grät och vi skrattade och vi kom ihop
Som bästa vännen som har tagit det till nästa level
där vi bara hoppades men fick se vad som hände!

För hon var bäst, försök & överträffa det Ja
För hon var bäst, försök & överträffa det Ja
För hon var bäst, men kommer aldrig mer tillbaks
För hon, flyger iväg som ett pappersflygplan!

Lite mys med Gazo, kolla på BigBrither Live och se vad de gör!

Lyckans dag! :D

Av maaria - 22 februari 2011 11:40

Äntligen är du här, och jag längtar så efter att träffa dig.

Få se vem det är vi pratat med, vem det är som gömt sig i den stora magen.

Vilken lycka, och du kommer vara de lyckligaste barnet på denna jord.

Jag ska överrösa dig med kärlek som om du vore min egen, för du är en dyrbar skatt!


  

Av maaria - 20 februari 2011 22:07

Jag saknar dig

Av maaria - 19 februari 2011 21:39

Nananaa

Vågen visade 10 januari 78 kilo, idag visar den 70.

Och det är jag så himla glad över, trots allt skitsnack om att "jag går upp det igen"

pfft, försvinn med din negativ inställning långt ifrååååån mig :)

I morgon ska jag spendera tid med min mamma, äntligen, jag saknar henne alldeles för mycket, trots telefonsamtal varje dag, hon är bäst.

 

It came out like a river once I let it out
When I thought that I wouldn't know how
Held onto it forever just pushing it down
Felt so good to let go of it now
Not wrapping this in ribbons
Shouldn't have to give a reason why
 

Jag vill inget annat just nu, än att spendera lite tid med dig.

Inga krav, Inga förväntningar

Bara vi.


November 2009, jag & mammi!


     

Av maaria - 17 februari 2011 18:57

"Me? I'm scared of everything. I'm scared of what I saw, I'm scared of what I did, of who I am, and most of all I'm scared of walking out of this room and never feeling the rest of my whole life the way I feel when I'm with you." - Baby


Avlägsna dig själv, ta avstånd, se det ur någon annans ögon.

Radera, glöm  och bearbeta det som varit.

Skaffa ett nytt mål, som du inte ens vet vad det är.

Ett mål som du kommer veta att du nått när du kommit fram.

Inte veta när det startar.

Börja om igen, nu. Nu. Nu.

Gå vidare utan att ändra något, utan att berätta.

Avlägsna dig själv från situationen.

Börja om.

Slutet är början.

Börja om igen.

Nu.

  

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards