Alla inlägg under december 2010

Av maaria - 31 december 2010 11:59

Så är det nyårsafton igen, och det här året ska jag jobba och sen hem till de jag älskar mest, Familjen!

Jag har mycket att säga om det här året, första halvåret var jag blind, dum, idiot.. stannade i något jag visste var fel. Vilken tur att kärleken dog.

Men det andra halvåret har varit fantastiskt, det har kanske inte slutat som jag vill men det har fört med sig mycket lycka, många skratt, några tårar och många arbetade timmar.

September, Zabina.. Ja, du har visat mig en helt ny väg! Men jag är rädd för att jag måste fortsätta på den ensam nu, du har för mycket och jag vill inte vara en börda.

Oktober & november var nervfyllda månader, vem som skulle vinna SM-Guldet, var faktiskt oklart, hela vägen in i det sista.. och det sista kom den 7 november..

Oh lyckans dag, lyckans dag.

Malmö tog sitt 16:de SM GULD, 8 november var heltokigt och helgen efter var ännu vildare och tokigare.

Det har knappt sjunkit in, även om det är 54 dagar sen guldet kom hem.

Jag kan definitivt säga att 7 november, det var årets BÄSTA datum. Det slår allt!


Nu får vi se vad nästa år har att erbjuda! :)

  

Av maaria - 26 december 2010 21:35

Julklapp, mys, biltur.

Tvätta, städa, fixa.


Nu ska jag börja städa mig själv! :)

Av maaria - 23 december 2010 19:21

Vilken fin vit jul vi kommer till att få! Men, som Zabina säger " Vägarna är under all kritik".

I morse skulle jag jobba, vaknade med halsont och feber som vanligt, penicillin tagen och jag gick dit som alla andra dagar, men idag fick jag inse mina begränsningar och inse att jag är sjuk, så jag gick hem efter bara en timme, men jag försökte iallafall!

Hem och vilade sen var jag tvungen att ge mig ut i det här underbara vädret!! In på Nova som faktiskt inte var så fullt med folk, och julklappar inhandlade!


Fick ett sms idag, som jag inte fatta ett skit av, har ju inga nummer kvar! Men det var ett sms från finaste!! Ååh han är bäst, så jävla underbart bra.

Men han tror inte på mig när jag säger det.

och ingen kan någonsin förstå min kärlek till honom.

foreverandeveryou'llstayinmyheart, andiwillloveyou.

Av maaria - 22 december 2010 12:16

Jag anmälde mig & Zabina för att springa MalmöMilen.

Så den 18 juni 2011 gäller det, haha.. vad har jag gett mig in på?

Men min konidtion är bättre redan nu, men den lär behöva tränas!

Så det ärvad jag ska göra när jul & nyår är över, för nu jobbar jag för mycket.



Av maaria - 19 december 2010 11:57

Den önskan hade varit att du släppte all avundsjuka mot allt och alla och började ordna upp ditt eget liv, fokusera på dina egna mål. För du måste väl ha fler mål i ditt liv än att försöka förstöra andras liv, som du inte lyckas så bra med.

Att bete sig så som du gör får mig att skämmas över att jag en gång velat dela mitt liv med dig.

Och jag kan inte låta bli att undra " Hur lågt ska han sjunka innan han inser att det han gör bara skadar honom"



  

Av maaria - 6 december 2010 22:39

Min vän har väldigt roliga saker för sig, och jag tycker att det känns så underbart jävla roligt att jag känner henne så pass bra som jag gör.

Zabina fick en rulle lakrisal, och som vanligt säger hon att hon kan ta en.. även om jag vet att hon vill ha fler så jag sa nej du tar hela rullen. och försök inte slänga ner den i min brevlåda!

Vi säger hejdå, men jag står kvar bakom min dörr och kollar i nyckelhålet, ca 2 minuter senare hör jag någon komma smygandes.. Och mycket riktigt, upp för trappan kommer Zabina smygandes!!


Roooligt!!


Philip kom på besök idag, mycket trevligt att höra att det går så bra för honom! :)

Av maaria - 1 december 2010 09:50

idag är det 19 dagar kvar!


jag sov hos Zabina inatt, har ju lyckats tappa mina nycklar så jag får sova här inatt igen eftersom ingen av sambona ska vara hemma. Men det gör inte mig något, är dock så förkyld !! Hoppas det går över till i morgon, tänkte sticka inom apoteket och köpa lite nässpray, halstabletter & alvedon!


goos, varför just du? :)


  

Av maaria - 1 december 2010 00:31

hur är det möjligt att vara så dum mot sig själv?

Men man lär sig av sina misstag, och Du var ett stort jävla Misstag.


gos, come back tonight.


Jag känner så mycket och jag vill ge så mycket till dig, finaste underbara människa.

Det finns en anledning till varför de flesta av mina dagar spenderas med dig.


20 dagar kvar till jag flyttar, eller 19 faktiskt.

Till något helt eget, underbart!

Tänk att kunna gå ut i köket och tända alla lampor bara för att man vill ha ett glas vatten! Mm, jag kommer gilla att bo helt själv!!

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards