Alla inlägg under juni 2012

Av maaria - 29 juni 2012 13:19

The best revenge of all, is happiness. Nothing drives people crazier than seeing someone else have a good life.


Idag är det perfekt väder,

det regnar

det är kallt

det är grått

och jag ska jobba 14-21

helt perfekt!


idag gick jag & hämtade lite gamla tavlor hemma hos mamma som min pappa broderat och även hans konfirmationsbild och födelsebevis. Så nu hänger det fint på väggen :)


Jag är väldigt glad nu, nästan så att jag blir rädd

för när jag blir för glad

det är oftast då allt rycks ifrån mig.


 

Av maaria - 26 juni 2012 22:00

Ibland liksom hejdar sig
tiden ett slag
och någonting alldeles
oväntat sker.
Världen förändrar sig
varje dag
men ibland blir den aldrig
densamma mer


Vila i frid, kära faster.

<3

Av maaria - 24 juni 2012 22:11

Jag gråter bara i regnet, du kommer aldrig få se mig svag

Superstolt, du vill veta vad jag tänker.

Jag gråter bara i regnet.


Idag var första dagen jag inte hostade som en tok så jag bestämde mig för att gå ner och träna.

Var förvånad över att jag hittade ner till gymmet, var länge sen jag var där ju..

träningen gick inte så bra, lite halvdant faktiskt

MEN, den lilla träningen jag faktiskt fick gjord gav mig så hemskt mycket energi.

Så nu vet jag varför jag varit så irriterad på jobbet och allt tålamod har känts som bortblåst.

Den energin jag får av att träna ger mig mer energi på jobbet och med allt annat

Sen blir man sådär skönt trött på kvällarna.


Love is always patient and kind; it is never jealous, love is never boastful or
conceited; it is never rude or selfish; it does not take offense, and is not
resentful. Love takes no pleasure in other people’s sins but delights in the
truth; it is always ready to excuse, to trust, to hope, and to endure whatever
comes. Love does not come to an end


Tänkte lägga upp lite bilder från lägenheten & ölbrännboll nr 1 idag :)

                   

Av maaria - 23 juni 2012 22:48

a penny for your thoughts..


Låt oss minnas de
soliga dagar
då sorg och smärta
fjärran var
Låt oss minnas de
glädjedagar
då vi tillsammans var


Kan knappt förstå att det är 10 månader sedan min pappa gick bort.

Vart tar tiden vägen?

I vilket fall som helst, så känner jag efter varje månad att jag mår bättre, blir starkare och verkligen

har hittat mig själv igen.

Jag kommer ihåg vad jag skrev i augusti "20 år och totalt omotiverad till att göra någonting" Jag blir ledsen av

hur dåligt jag mådde, det var självklart inte konstigt att jag mådde så dåligt, men det är sorgligt. Jag måste ha varit en svart liten prick på kartan.

Det som inte dödar dig, gör dig starkare!


 







Av maaria - 17 juni 2012 21:57

Det hade varit mycket lättare om du var här

Om din starka vilja och en oxes envishet hade varit här.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre.

Jag vet inte hur jag ska få det att bli bra.

När man gjort allt man kan, då är det bara att acceptera att

hjälpen man erbjuder inte duger.


I morgon är semestern slut, ska faktiskt bli väldigt skönt att komma tillbaka och jobba och förhoppningsvis är min hosta helt borta i morgon så jag kan gå ner och träna för det har jag varit lat med.

Nu ska jag njuta av min sista kväll på semester :)



Av maaria - 15 juni 2012 23:39

Då är jag hemma igen efter en vecka i Grekland!

Det var riktigt skönt att komma iväg, men det var minst lika skönt om inte skönare att komma hem igen.

grekland var jättefint, och varmt var det.

Jag var dock sjuk hela veckan och har fortfarande kvar en irriterande hosta.


I morgon är det ÖLBRÄNNBOLL sen studentfest! Woopwooop, måste se till att bli av med den här förkylningen!!

Jag lägger upp bilder på både min lägenhet & grekland inom kort :)


Cause now I'm that bitch,
You'll never get to uh,
Can't get what you want, so you're acting like a punk.
You were too fly then, so fly away now.
Now I'm that bitch, and you're just a clown.

Now I'm that bitch,
Now I'm that bitch,
Now I'm that bitch, and you're just a clown.
Now I'm that bitch,
Now I'm that bitch,
Now I'm that bitch, yeah look at me now.

You passed me by, never looked twice.
Now I'm the chick, you wanna be with.
Isn't it so funny now, I'm the one to shut you down.
Don't worry girls, if he didn't notice you,
Soon hell be begging to.

Av maaria - 5 juni 2012 23:00

Vilka hemska dagar det har varit, jag har varit sjuk och Estelles lilla Thea har varit jättesjuk, så det värmde mitt hjärta att vara med henne när hon kom hem och vi har haft mysstund nu på kvällen med theisen.

Jag har bott ensam i 4 dagar nu, och jag saknar Estelle om kvällarna, även om det samtidigt är skönt att för första gången ha en egen lägenhet och mer och mer känns det här som hemma.

But I've said it before, and I'll say it again... Home is where the heart is.

     

Låt aldrig någon säga till dig vad du kan/inte kan göra. För dig finns inga gränser, för med ett stålsinne och ett hjärta av guld kommer man längst.

Du är utan tvekan den jag vänder mig till oavsett vad mitt problem skulle vara, och jag tackar dig.

Jag tackar dig från djupet av mitt hjärta, Estelle.


Alla måste ha nån att kunna lita på, det är så
Och en trofast vän är mera värd än guld
Jag vet, vänner prövas genom tidens gång
Sviker aldrig fast din väg är lång
Finns där vid din sida när vågorna slår
Håller det de lovar, det är vänner som består

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Jag har fått en vän som jag kan lita på
I den mörkaste natt så finns du alltid där
Mina tårar har du torkat bort
Och tillsammans har vi skrattat gott
Du finns där vid min sida när stormarna går
Ger mig mod att står för det jag alltid har trott på
 

     

Av maaria - 3 juni 2012 13:49

I'm a movement by myself but I'm a force when we're together.


Ibland har jag så mörka tankar, hemska minnesblder som spelas upp som en slide-show i mitt huvud. Då brukar jag tänka på en speciell person, som jag äntligen vågat släppa in i mitt liv, även om det inte blev precis som det skulle.

Han är ett ljus i det mörka.

<3

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards