Alla inlägg under maj 2010

Av maaria - 10 maj 2010 16:22

Även om HIF möter ett lag idag som inte ses som ett stort hot så hoppas jag att det blir en förlust.

Har ni läst boken The Secret? Jag tänker iallafall tänka så som de säger till en

Jag vill att Gävle ska ta 3 poäng i dagens allsvenskamatch, jag ser att Gävle tar 3 poäng i dagens match mot Helsingborg. Och jag ser hur poängen för Hif står helt stilla.

Law of attraction, kom igeeen!:)


Till en helt annan sak, för ett tag sen läste jag en artikel i tidningen om en äldre farbror som bor hemma och får hjälp av hemtjänst.

Han har skrivit denna dikten som jag fastnade för:


Himmelsk Dusch:

Det är inte bara dusch, det är himmelskt skönt,

med tvättlapp, tvål och handduk.

Börjar med rygg, hals, nacke.

Sedan armar, bröst.

Därpå ben, särskilt noga fötter, tår.

Skrevet tar man själv.

Sist håret, ansiktet. och insvep i varma badhanddukar

Allt utfört på 30 minuter(beräknad tid)

som av professionella badmästare och baderskor.

Men det är hemtjänstens lågavlönade

som sålunda håller Sveriges

ensamma gamla

så himmelskt rena.

Av maaria - 10 maj 2010 13:04

 

Vår fina blomma :)

     Igår så var det mormors födelsedag, vi åkte till graven med ett fint blomster arrangemang, om jag får säga det själv:). Efter besöket vid graven stack vi vidare till morfar där mina mostrar redan var. :)

Har fått reda på lite fler namn som kan hjälpa mig i min släktforskning, ska dock fixa ett annat program att använda. Använder MyHeritage just nu, men det faller inte mig i smaken. Men smaken är som baken, delad !


back to work!

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards