Alla inlägg under augusti 2009

Av maaria - 29 augusti 2009 21:37

Var i rastgården idag med Linnéa och hennes hundvalp Ponti & självklart mitt hjärta Baloo :)

Han kommer jätte bra överens med Ponti, men är lite avvaktande än så länge:)

Skoj är det i allafall att de kan leka så pass mycket som de gör:)

Vi gör om det i morgon under min rast :D


ja ciebie kocham malutke lusia

:)

Av maaria - 29 augusti 2009 21:25

Mamma min mamma hör mig nu, när jag blir stor så vill jag bli som du

Med blommor som du samlar, och bär om sommaren

Som blåser när jag ramlar, min allra bästa vän

Mamma min mamma hör mig nu, när jag blir stor så vill jag bli som du

Och kunna alla saker du försöker lära mig

Och får jag välja en sak då vill jag precis som dig

Mamma min mamma bästa vän, om det är sant att man föds igen

Då vill jag bli en blomma och att du plockar mig

Och sätter mig i håret så att jag kan krama dig

Mamma min mamma vem är gud? vem gör så att solen lyser gul?

Vem tänder månens lampa? vem talar om att den ska ner?

och om du orkar svara så ska jag inte fråga mer

Du låter lampan lysa på mitt rum när det är kväll

Och jag får somna på din arm en stund, du är så snäll

Mamma min mamma hör mig nu, när jag blir stor så vill jag bli som du

Och kunna alla saker som du försöker lära mig

Och får jag välja en sak då vill jag bli precis som dig

Ja får jag välja en sak, då vill jag bli precis som dig

Av maaria - 27 augusti 2009 20:45

Vi har inte fått en ärlig chans till att bli de vännerna jag vet om att vi skulle kunna bli. Därför blev jag väldigt glad idag när du ringde & sa det du sa.

Hoppas vi kan ses snart som du sa :)

Och till MÄ undrar egentligen vad du sagt .. :)


Idag har jag varit på skolan, lämnat min samhällsbok och pratar med teckenspråklärarn Gunilla, som är världens underbaraste:)

Vad där med Amna, Nathie & Bina och efter skolturen stack vi och åt nere i stan.


Varit med min bror som vanigt idag, längtar till måndag när det är dags för fotboll. Hämtade ut våra biljetter idag! :)

MFF-HIF och jag vill att Malmö ska vinna! :)


Mina älsklingar :)



Av maaria - 26 augusti 2009 22:18

Idag fick jag lön vilket betyder att jag har shoppat hela dagen.

Det blev 2 lotion, nya duschartiklar, The secret! :), Mff tröja, nagelfix sak och en almenacka.. Glömde köpa BH:n jag kollat på inne på new yorker, den är skit snygg.. Men det blev ju lite hastigt där vid slutet..

Var i alla fall på ENtré med Gudny och Max kom sen när han hade vaknat till liv..

Skit skoj att va med Max som vanligt, och där är aldrig en tyst stund:)

Jag & Max köpte vår bok, samma bok vilket måste sett väldigt konstigt ut i kassan. Men men, har redan börjat läsa och det känns redan bra! :)

Sen åkte jag vidare till sjukhuset med min familj & hälsade på min pappa som nyss opererats. Hoppas det blir bättre snart :)


Nu är jag bara glad glad glad



Av maaria - 23 augusti 2009 23:00

Gudny kom hem igår, kan ni gissa hur glad jag var? Det förgyllde verkligen min dag, bl.a annat ;)

Vi hade kräftskiva här hemma igår, min moster och hennes familj var här, hennes sambos föräldrar och några nära vänner till familjen. Det var hur trevligt som helst, älskar att umgås med mini-me kusinen. Min lilla gulleplutt som bara blir större & större..:)

Efter kräftskivan här hemma åkte jag till gudny, egentligen gjorde vi inte så mycket.

Snackade och sov, som vanligt..:)


Det var en väldigt bra dag :)


Lite bilder på mig och min kusin Amanda :)

Av maaria - 22 augusti 2009 10:47

Idag är det lördag, och idag kommer gudny hem från sin semester. Vi ska genast börja leta lägenheter som tokar! :)

Hoppas verkligen på att vi får en lägenhet i Malmö, gärna nära stadion :)


I'll be your dream, I'll be your wish I'll be your fantasy.
I'll be your hope, I'll be your love be everything that you need.
I love you more with every breath truly madly deeply do..
I will be strong I will be faithful 'cause I'm counting on a new beginning.
A reason for living. A deeper meaning.


I wanna stand with you on a mountain,
I wanna bathe with you in the sea.
I wanna lay like this forever,
Until the sky falls down over me...

And when the stars are shining brightly in the velvet sky,
I'll make a wish send it to heaven then make you want to cry..
The tears of joy for all the pleasure and the certainty.
That we're surrounded by the comfort and protection of..
The highest powers. In lonely hours. The tears devour you..

I wanna stand with you on a mountain,
I wanna bathe with you in the sea.
I wanna lay like this forever,
Until the sky falls down on me...

Oh can you see it baby?
You don't have to close your eyes 'cause it's standing right before you.
All that you need will surely come...

I'll be your dream I'll be your wish I'll be your fantasy.
I'll be your hope, I'll be your love, be everything that you need.
I'll love you more with every breath truly madly deeply do...

Av maaria - 20 augusti 2009 23:22

En liten fågel flög undan vintern söderut.

Den hade startat sent så kölden gjorde vingarna styva och farten saktade av hela tiden .

Till slut slog fågeln kall och styv ner på ett fält.

En ko gick förbi och släppte en bajskaka rakt på den lilla fågeln.Det värmde och den lilla fågeln började kvickna till.

Efter en stund så hade den lilla fågeln varmt och skönt och började kvittra glatt.

En katt gick förbi och hörde den glatt sjungande fågeln och käkade upp den.

Historiens lärdom .


A.Alla som slänger skit på dig är inte dina fiender.


B.Alla som gräver fram dig ur skiten är inte dina vänner.


C. När du har det varmt och skönt är det bäst att hålla käften.

..

Av maaria - 20 augusti 2009 23:05

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards