Alla inlägg under mars 2013

Av maaria - 29 mars 2013 13:00

Idag är det en bra dag

testat nya saker på gymmet och fick till ett riktigt bra pass trots min halvt förstörda handled.

Ikväll ska vi träna rumpa/mage.. Två pass på en dag är inte illa det. Jag och Jesper skulle gå ner och träna igår, men  istället blev det sen mat och gosetid med min gosepojke! 


Det är så länge sedan jag var såhär lycklig.

har världens finaste bästa vän och en underbar pojkvän 

som förgyller vardagen!


I morgon är det påskafton, och den ska jag spendera med morfar och familjen.

Det gäller att ta vara på tiden man har tillsammans med sina nära & kära, för när de är borta 

kommer vi inse vad vi hade innan vi förlorade det.


Nu ska vi ner till kyrkogården och göra lite påskfint till vår far. 

Jag önskar jag kunde få en timme, bara en timme med dig. 

 

 





Av maaria - 25 mars 2013 20:51

När solen jagar natten bort så kryper du intill mig

Jag gömmer alla tunga tankar som fanns där igår.

 


Jag tycker inte det är rättvist att onda, hemska människor får leva ..men inte du.

Jag behöver dig, jag saknar dig och jag älskar dig.

It has been said, 'time heals all wounds.' I do not agree. The wounds remain. In time, the mind, (protecting its sanity), covers them with scar tissue and the pain lessens. But, it is never gone. 


På en mer positiv sida så har jag & J varit ett par en månad idag, livet är mycket ljusare sedan han kom in i det. :)

Mitt hjärtegull! 

 

Av maaria - 12 mars 2013 23:05

Je voudrai partir avec toi,

Je voudrai ręver avec toi,
Toujours chercher l’inaccessible,
Toujours espérer l’impossible,
Je voudrais décrocher la lune,
Et pourquoi pas sauver la terre,
Mais avant tout, je voudrais parler ā mon pčre
Parler ā mon pčre...
Je voudrais parler ā mon pčre,
Parler ā mon pčre

Sitter för första gången på länge med datorn i sängen, inte hänt sedan jag flyttade in i den här lägenheten.
Jag & Jesper var på IKEA igår och köpte lite saker, och jag fick möblera om lite för att det skulle bli bra, och helt plötsligt når datorn till sängen utan problem. Tumme upp på det! och även en tumme upp för att lägenheten numera känns som ett hem. <3 
        
 
 
Av maaria - 2 mars 2013 20:15

Precis som rubriken säger så fann vi kärlek på ett hopplöst ställe, världen är hemsk men i den finns det vackra saker.
Mitt i allt hat, alla krig, svält och förödelse. Finns kärlek, lycka och framgång.
Personlig vinning istället för ett helt lands är mycket mer värt för den enskilda individen. Som grupp är det alltid bäst när det går bra för alla.
Men vad blir man lyckligast av? Att alla får rätt till gratis tandvård eller när man hittar kärlek, riktig kärlek.. ?
Jag väljer nog det sistnämnda.
Kärleken övervinner allt.
Så låt de kära vara kära
För just dom två ser ett ljus i allt det mörka världen har att bjuda på.

Jag är glad att jag släppte taget om alla som någonsin behandlat mig illa, för kvar finns bara de som verkligen är sanna vänner.
Och sen har jag helt plötsligt världens finaste pojkvän. Vem kunde ana det?:)

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards