Alla inlägg under april 2010

Av maaria - 28 april 2010 18:15

Jag vet inte vad jag ska skriva men kan börja med det viktigaste

Malmö FF vann mot djuparken, oj djurgården. 3 poäng som vi behöver i kampen om guldet!

Jag vill att 2010 ska bli ett guldår, och optimist som jag är så kan det gå. Det kommer gå hela vägen.


Är hos Micke nu, sjuk & ingen röst. Suck :( I morgon blir det jobb, vet inte ens om jag ser fram emot det längre. Vill man göra det där lilla extra blir man nertryckt, så nu struntar jag i det.

nej det gör jag inte, jag ska kämpa för mig själv. Ingen som behöver vara som jag eller göra som jag gör, vi är alla olika.


Av maaria - 23 april 2010 16:45

Sätt de gamla i fängelse och de kriminella på äldreboenden! Så får de gamla möjlighet till bad, hobbies och utevistelse. Ingen kan stjäla från dem, och de får pengar i stället för att betala. De kriminella kan få kall mat, inga pengar, vara helt ensamma, få lyset släkt klockan 20:00 och bada 1 gång i veckan (max)! Kopiera detta och se hur långt det går..


Helt rätt, men sen det här med badet en gång i veckan. Vissa veckor hade man hunnit med iaf två gånger för de som behöver duscha oftare.


Jaa, vad ska jag säga -behandla andra så som du själv vill bli behandlad.

Av maaria - 7 april 2010 23:45

     ja jag tatuerade mig i söndags, förklaringen är simpel.. Mary är min mormor som gick bort 2008, texten namnet är format av är den första versen och refrängen i nationalteatern-bara om min älskade väntar.. min & mammas låt :)

Av maaria - 7 april 2010 23:28

Va kvar på samma plats, men jag har kämpat och slitigt. Jag vet att det blir bättre men det känns inte hittills. Jag fastnar i tankar och försöker ta mig loss. När jag tänker på dagen någonting hände mellan oss. Men nu vet jag vart du står och jag behöver dig inte, vi bröt av våra band och dom gick av på mitten. Jag har kastat våra bilder, jag har saknat och glömt. Det var du och jag mot världen som kämpas till dötts. Du högg mig i ryggen, va vad det som hände?
Jag menar du och jag, vi skulle jämt va bästa vänner. Du har förändrats så mycket . Jag vet knappt vem du är vart tog den personen vägen som alltid fanns där? Jag tror du vet vem du är, Behöver inte säga namnet .
Du förlorade min tillit när du släppte min hand. Och jag vet mycket väl att jag en dag kommer le, Men när jag sitter här och skriver rinner tårarna ner.


När livet sviker är det är det bra att vara två! Men ena halvan av mig slutade förstå att när en vän försvinner finns det inte mycket kvar. Och jag glömmer dig mer för varje dag.


Men jag blev lämnad här, som tack för hjälpen. Vi gick skilda vägar. Greppade tag i andras händer. Jag försökte göra allt men det var du som gjorde fel. Löften om att bry sig som inte längre finns mer. Vad ärlig mot dig själv, är det såhär det skulle bli?
I så fall trodde jag fel om hela dig och ditt liv. Du var en ängel för mig så varför hände det här?
Ett misstag som förändra allt Hela min värld!
Så klart jag vill vara vänner. Men du ser att det inte går . För varje gång jag ser dig river du upp gamla sår.

När livet sviker är det är det bra att vara två! Men ena halvan av mig slutade förstå att när en vän försvinner finns det inte mycket kvar. Och jag glömmer dig mer för varje dag.


Först en låttext, texten till Sofijah- När livet sviker..

http://www.youtube.com/watch?v=k9mhJe8JJzU


det som står i den texten var exakt vad jag tänkte när jag & Emma gick "skilda vägar" för drygt ett år sen.. i december fick jag ett rätt gulligt facebook meddelande, en viss emma hade städatr & hittat ett brev jag skrivit till henne innan vi åkte till bulgarien. Tur att hon städade, för nu 4 månader senare sitter jag här, cam på med emma som vi alltid har haft innan och som vo förmodligen alltid kommer ha och låttexten som fick mig att tänka på henne innan har istället byts ut mot den här


VI ÄR VÄNNER VI E FRIENDS
NÅNTING HÄNDER JA, DET KÄNNS
ATT IDAG, KAN VI ALLA VA ME
VI ÄR VÄNNER OCH VI FANN
DET VI KÄNNER FÖR VARANN
SÅ FÖLJ ME- SE VAD LIVET KAN GE

Om du ringer hem till mig
Mitt i natten, de e okej
För du vet, jag finns här för dig
Vindar vänder, men du och jag
Vi ska va vänner, natt och dag
Och vi vet vi vet var vi står

VI ÄR VÄNNER VI E FRIENDS
NÅNTING HÄNDER JA, DET KÄNNS
ATT IDAG, KAN VI ALLA VA ME
VI ÄR VÄNNER OCH VI FANN
DET VI KÄNNER FÖR VARANN
SÅ FÖLJ ME- SE VAD LIVET KAN GE


Inga hinder stoppar oss
Inga lögner krossar oss
För vi vet, vi vet var vi står
Mänskor kommer, mänskor går
Vänner stannar och jag förstår
Vi är Friends och vi finns för varann
När du gråter, kom ihåg
När man delar är man två
Och vi kan hjälpa varann
Ja, tillsammans står vi här
Ser vart alla vindar bär
Och vår tro bara växer sig stark

Emma, du är min bästa bästa vän

Av maaria - 6 april 2010 10:46

8 Juni, 2009..

Då kände jag en enorm lättnad, några dagar tidigare hade jag fått sommarjobb på Solbacken och på en demensavdelning!

Det kändes bra, och det har kännts bra länge.

Sen blir man nertryckt, all glädje man har trycks ner av negativa tankar, negativa handlingar & brist på kommunikation. Negativa händelser får en att undra hur folk tänker.

Jag får ofta höra, bry dig inte om det, var inte för engagerad. Nähä? Okej..

Varför ska man inte vara det när man är där?

När man är ledig, då är man ledig och självklart bryr jag mig inte om det som händer på jobbet då. Men om jag är där gör jag, jag är den sortens människa som frågar Varför istället för att acceptera & gå vidare..

Det blir jobbigt i längden så kanske bäst att bara ta det för vad det är?


Lägg ner fokus på vårdtagarna istället för fläckarna på golvet, det tror jag på och det håller jag fast vid. Det är ju det som är det mest rimliga..

Men vad vet "lilla" jag :)


idag är det 6 april, och jag har snart varit på solbacken ett år :D jag gillar det även om jag låter gnällig, jobbar med kvinnor & män som har många års erfarenhet som man kan lära sig ett & annat av. Man kan inte lära sig allt i skolbänken!


Min nya tatuering är jag super nöjd med, det kommer en bild sen när den har läkt :)


<3

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards