Alla inlägg under december 2012

Av maaria - 30 december 2012 22:08

Då är det nyårsafton imorgon. Jag ser det här året som läkandets år. Förra året var det sämsta och värsta året i mitt liv, och det var inte förrän i somras som jag fick tillbaka en bit av mig själv. Jag har stängt in mig själv, det var för jobbigt att vara ute för länge bland människor, som såg så himla lyckliga ut när man själv gick sönder inifrån och ut.
Jag har prioriterat mig själv mycket, var jag hemma kunde jag bryta ihop när jag ville. Ute, ute i djungeln ska man vara stark, där fanns ingen tid för tårar.
Det var jobb, vänner, släkten.. Alla måsten fick en att må dåligt.
Men nu sitter jag här, starkare än någonsin och jag välkomnar det nya året. Ett år som säkerligen kommer ha sina tunga dagar, för de försvinner inte. De kommer alltid stunder då saknaden tar över och man kryper ihop som ett barn i fosterställning. Men efter, efter den stunden då vet jag att jag kommer vara lite starkare.
Mest av allt måste jag tacka min familj, min moster, som alltid är där men även mina vänner som aldrig sviker. Jag älskar er!

Av maaria - 27 december 2012 22:54

All that I have is on the floor
God only knows what we're fighting for

Det är så konstigt hur den ena dagen kan vara en sådan kontrast på ditt skiftande humör.
You're hot and you're cold, you're yes and you're no.
Schizo much?

Hey girl, what your mother never told you is that love hurts when you do it right.. You can cry when you get older;)

Av maaria - 23 december 2012 22:48

Man hade kunnat tro att jag flytt landet och kommit till ett ställe utan internet, men så är inte fallet.
Jag är här, har bara haft alldeles för mycket att göra och tänka på.
Imorgon är det julafton, kan ni tänka er? Var iväg på Nova idag och handlade både de första och sista julklapparna för det här året .. Där var knappt något folk när jag var där, skit skönt, och tänk att det var ändå den dagen som brukar vara värst inför julen:P
Jag ska fira jul hemma hos mig med en liten del av släkten, bättre med en liten del än ingen alls. Annars händer det inte så himla mycket, jag vet inte heller vad jag ska skriva för det kan tolkas helt fel utifrån, så det är bättre att jag får lite ordning på torpet och sen skriver något kryptiskt senare. Låter bra!
Ta hand om er och glöm inte bort att alltid hjälpa varandra och sprid hellre glada ord omkring dig, det har en positiv effekt på den som hör dig ;)

Av maaria - 12 december 2012 19:23



Jag vaknade upp av telefonen
den visade 01.23
du var precis runt hörnet igen
och ville bara titta förbi
du sa ”det var så längesen nu baby
jag har tänkt på dig hela dan
du är den enda för mig nu baby
den enda i den här stan”
men det är samma gamla sång igen
samma ensamma morgon sen
vi hörs väl när vi hörs jag vet
jag vet allt om ensamhet
Jag vill inte vara den andra kvinnan
Jag vill inte va nåt tidsfördriv
det kanske bara är en lek för dig
men det här är mitt liv…
Vi har haft våra galna nätter
ensamma möten i gryningen
men musiken har tystnat nu och
bandet gått hem för längesen
du kom och gick som du ville här
vad sa du till henne då
man ser väl bara det man vill
jag fl ög så högt och jag landade hårt
Tack för allt du lärde mig
hoppas du lyssnar den här är till dig
jag var nere för räkning men jag reste mig igen
spela oberörd nu och sakna mig sen

Vem och varför man älskar kan väl ingen förstå
och fast allt fallit isär här, ska jag resa mig och gå
och allt det här som gjort så ont,
ska lära mig nånting


 

Av maaria - 10 december 2012 23:31

Idag var det julbord med jobb på Big Bowl i Malmö, väldigt roligt och jag vann iallafall en match ;)
Att komma hem var inte lika kul, även om jag åkte med världens roligaste tokstollar. Vi missade precis trean till Linero så 24 minuter i den här förbaskade kylan.. Men slutet gott allting gott. Fick hämtat min hund och är nu hemma igen, under två täcken för att få upp värmen :)

Pratade precis med Estelle, och hon berättade att Thea hade gått runt och sagt "loppan" idag, fast på sitt speciella sätt så innan dagmammorna kommit på att det var loppan hon sa trodde dom det var Laban:P gullefis, hon värmer mitt hjärta det lilla trollet <3


Jag har inte mycket mer att säga än det här

http://m.youtube.com/watch?v=CAz1GpZWxOg

When I see your face there's not a thing that I would change, cause your amazing just the way you are.

Av maaria - 7 december 2012 23:12

Känner ni igen det? Om inte, testa göra benpasset som jag gjorde igår. Då förstår ni.. Jag hade kunnat vara påväg ut för att dansa och roa mig hela natten, men icke. Jag kan inte gå längre sträckor, kan knappt resa mig utan såna stönljud man hör på gymmet när alla tuffa killar är igång. Jag gillar att ha träningsvärk, men det här är den värsta jag någonsin haft. Men jag tänker fortsätta med samma övningar som igår, vill man vara fin måste man lida pin sägs det ju, jag behövde bara gnälla av mig lite..





Du springer aldrig ifatt när jag väl är där,
Kan det vara försent att säga som det är?
Jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut.





Idag gjorde jag en annorlunda hårstil, ni som känner mig vet att jag näsan alltid har det uppsatt och plattat. Idag var det strand-vågor och nersläppt för hela slanten.

Av maaria - 3 december 2012 23:06

Get along just fine

Oh mitt vackra vinter land, tack för snön som lyser upp de annars så gråa dagarna.
Jag har försökt skriva något i en timme nu, men jag är fortfarande lika snurrig och förvirrad så det blir inte bättre än såhär , god natt världen

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards