Alla inlägg under februari 2013

Av maaria - 28 februari 2013 20:46

Jag har namnsdag idag, när jag har namnsdag är jag så van vid att min pappa alltid ringer och gratulerar först. Men så är det inte... Inte längre.

Det är såna småsaker som kan få en hel dag att kännas som jordens undergång.

I början saknade man allt, allt som var han och det gör man fortfarande. 

Men man kan ändå se ett fiskespö utan att bryta ihop nu.

Men när man tänker på att jag inte heller detta året kommer få prata med honom 

då känns det tungt. Mycket tungt.

jag avundas ibland de som har båda sina föräldrar kvar

för de har vad jag vill ha

Men med så mycket annat i livet kan man inte alltid få det man vill.


och påtal om det, om man nu har förlorat något varför hänga läpp och sura för det?

Livet går vidare.

Det finns mycket värre saker att förlora här i livet.


Det härligaste med att ha pojkvännen på samma ställe som man jobbar på är att man får ses lite mer trots att man jobbar som ett sär. Sen att ha några av sina bästa vänner på jobb är inte helt fel det heller.

Plus i kanten på det! 


 

Min lilla vovve lyfte på benet idag för första gången, valpen börjar bli stor! :)

Av maaria - 27 februari 2013 12:40

igår var det AW, på en ledig dag! gelt perfekt måste jag säga.

Att ha världens bästa kollegor, som man kan ha så roligt med är verkligen inte illa.

Nu ska jag faktiskt gå ut med Akko i det fina vädret sen är det snart dags för jobb.


I knew it was special from the very start, 
It envelopes my body, my core, my 
heart. 
A shining, uplifting, persistent feeling, 
It embraces and warms 
my entire being.

 

 

Av maaria - 15 februari 2013 12:02

Wise men say only fools rush in, but I can't help falling in love with you


Alla hjärtans dag är en bra dag på många sätt, men glöm inte att uppskatta varandra de övriga 364 dagarna på året.. för egentligen är det de som är viktigast.


Igår hade jag bytt arbetspass och tog min fina väns kväll så hon och mannen hennes kunde ha en mysig alla hjärtans dag, för det fick jag ett fint brev och skåpet fullt av gottis! Inte helt illa att byta turer med den unga fröken!

Jag och J möttes upp när jag slutat jobba och åt middag & kollade på film här hemma.

Nästan lika bra som middag på en fin restaurang och bio.

Om inte bättre ;)

Nu ska jag hitta det här med hur man går ur facket, för det är en herrans massa pengar i onödan som jag tänker spara undan och lägga på något vettigare istället. 


A drop in the ocean

a change in the weather

I was praying that you and me might end up together.



Av maaria - 13 februari 2013 23:19

Alltid tålmodig och god.
Funderade lite på att redan innan sommaren göra färdigt lår-tatueringen. Ska lägga till en text från Bibeln om kärlek:)

Snart ska jag & K gå och se Anna Hertzman, eller 4 april.. Men det känns som att det är snart:)
Nu ska denna tjej sova, imorgon är det en by dag
Och det är alla hjärtans dag, ta hand om era hjärtan!!

Av maaria - 11 februari 2013 18:57

Trycka ner, klaga, gnälla.

Ja men alla era problem är mitt fel.

Mitt, mitt, mitt.

Mitt?

Nej, det är det inte

och jag tänker aldrig ta er skit

jag tänker aldrig sluta vara jag

jag tänker aldrig sluta skratta, eller sluta le

Livet är lättare från den ljusa sidan

och det hade inte varit dumt av er att testa det.

Jag ger upp, för jag tänker fokusera på mig.

Ni är på gränsen till de förlorades land och jag kommer se ert skepp sjunka

för i slutändan så vinner alltid the-good guy.

Jag kommer dock kasta ut en livboj till er, full med kärlek.

Make love, not war!

Det var allt från flower-power Maria idag.

Glöm nu forhilviiide inte att ta vara på varandra.

Livet är kort, men roligt!

 



Av maaria - 6 februari 2013 22:19

Kära, fina, underbara Anna Hertzman.

Ingen annan har förmågan att sätta ord på så många känslor som hon


Du tog sönder allt med mig, du tog sönder allt man ser för du tar dig frihet att leta fel, fel som inte finns. Nu ska jag bli hel.

 


Hunden sover, fotbollen sviker och jag är alldeles för pigg för mitt eget bästa .. 

Har varit på onsdags-dejt med Katarina idag, det behövdes! <3 Finafina hjärtat!! 

 


Av maaria - 4 februari 2013 11:19

Livet är en galen färd, bara åk med

se vad som händer

man vet aldrig när alla bitar äntligen faller på plats.


Nu ska jag ta min lilla vovve och gå ut på en långrunda, var alldeles för trött för gymmet idag.

:)  

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards