Alla inlägg under oktober 2010

Av maaria - 26 oktober 2010 21:42

But you put on quite a show, really had me going.


Idag är jag arg, arg på mig själv. varför fick det fortsätta så länge?

Dra åt helvete med dig.

Av maaria - 25 oktober 2010 22:48

Det första jag vill ta upp är arbetsmoral; föds vissa utan den? Hur kan man tycka att det är okej att låta kollegan slita och ta allt det tunga medan man själv glider på ett bananskal?

Man kanske ska sätta lönerna beroende på hur mycket man arbetar. Min timlön hade varit skyhög då.


Den andra saken, det är en text jag hittade på facebook.


Tänk dig att det finns en bank som varje morgon sätter in 86 400 kr på ditt konto. Det är inget fel. Insättningarna är lagliga och korrekt gjorda av en otroligt rik välgörare. Men banken överför inte pengarna till nästa dag. Varenda natt blir alla pengar som du inte använt den dagen borttagna från ditt konto.


Vad skulle du göra i ett sådant tillfälle?


Självklart hade du använt alla pengarna den dagen de sattes in på ditt konto, dag efter dag. Och det roliga är att vi har ett sådant konto! Men det är inte pengar som sätts in på ditt konto eftersom namnet på kontot är TID.


Varje dag blir du utrustad med 86 400 sekunder. Varje natt försvinner obrukad tid. Om du inte nyttjar dagens insättning så är det enbart ditt fel. Det finns ingen väg tillbaka. Du kan inte övertrassera kontot imorgon! Du måste leva i nuet och förbruka dagens insättning.


Investera tiden smart så att du får bästa möjliga avkastning i form av hälsa, lycka och framgång. Tiden går. Gör det bästa av dagen idag!


För att förstå värdet av ett ÅR, fråga en student som missade examen.

För att förstå värdet av en MÅNAD, fråga en mamma som fött ett barn för tidigt.

För att förstå värdet av en VECKA, fråga redaktören på en veckotidning.

För att förstå värdet av en VECKA, fråga de nyförälskade som väntar på att träffas

För att förstå värdet av MINUT, fråga han som kom försent till flyget.

För att förstå värdet av en SEKUND, fråga han som precis lyckats undkomma en bilolycka.

För att förstå värdet av en MILLISEKUND, fråga han som kom tvåa i OS.


Värdesätt vartenda ögonblick och värdesätt det ändå mer när du delar det med en person som betyder mycket för dig.

Och tänk på att tiden inte väntar på någon.

Gårdagen är historia.

Framtiden är ett mysterium.

Dagen idag är en gåva.

Lev livet NU!

Av maaria - 25 oktober 2010 14:00

gudarna ska veta att jag tycker om att jobba, och tur är väl det eftersom det är de enda jag gör.

På fredag är det maskerad! Först jobb, sen maskerad och det ska bli kul!:) Mitt hår kommer antagligen fram i morgon så Ella ska förlänga det till mig:) kommer kännas super konstigt med långt hår igen. Men det är de värt :)


Idag, vad händer idag? Redan jobbat halva min dag, börjar igen kl 15 och ska jobba kvällen också. Lovely, jag måste plugga lite matte ikväll.

Så många måsten är de verkligen dina, många tar andras och gör de till sina.


Min bror & jag:)

Av maaria - 24 oktober 2010 15:13

Ja, igår var det verkligen FEST.

Kul som aldrig förr, och jag ser fram emot fredag ännu mer nu!


det här är nästan lite spännande, eller det är spännande. vi får se vart det leder ! :)         



Av maaria - 23 oktober 2010 18:00

jag vet att bilden av mig spricker jag är bara lycklig när jag dricker.


Idag ska jag vara med Zabina, Zabina som alltid ställer upp när det är tufft, som genuint bryr sig om mig och mitt mående. En Zabina som både ger och tar. Skönt att det finns hopp om vännerna. Party like a rockstar!


Ja jag är besviken, det märks nog. bryr du dig ens? Jag ser dig som min bästa vän men känner mig duktigt bortglömd av dig. Synd att jag inte säger det till dig istället för att skriva det här.


Ellanbellan har lånat ut en väldigt fin tunika till mig, jag gillar att vara hennes sambo :*


Om en månad är jag tjugo år, och jävlar vilken fest det blir!

Av maaria - 21 oktober 2010 15:36

I wanna grow old with you.


sucka mitt hjärta, men brist dock ej.


jag som hade lyckats så bra, slutat hoppas, slutat drömma. all for nothing

för nu är tankarna tillbaka, mer än förut. Och ack vad jag saknar dig, din värme, dina läppar.



Av maaria - 19 oktober 2010 21:20

Hang on.


Just nu är det tuffa tider, och sorgliga dagar.

Det är iskallt på morgonen, eftermiddagen och för att inte tala om kvällen & natten.


jag känner mig kall inombords, för många lögner

mot den jag håller mig närmast.

Att alltid vara den som gjort rätt

ibland orkar man inte.


makt, ska jag ta upp . This is for you Sina!

Makt har jag, jag har makten över mitt eget liv.

Jag har kunskapsmakt, jag vet vad som är bra & dåligt för mig att göra.

Alla gör vi dumma val, ibland rent idiotiska.

Men välj med hjärtat så blir det rätt.

Nu måste bara mitt hjärta bestämma vem som går först

Vännen eller den eviga kärleken?

Av maaria - 15 oktober 2010 22:09

Det är säkert ingen bra idé, prata med dig... igen. Som så många gånger förr.

Alltid på olika platser, aldrig tillsammans.

Det måste vara meningen att du ska finnas i mitt liv, men som vad?


But how do you expect me to live without you`?


Men om jag är med dig, vad förlorar jag och är det värt att förlora. Jag skulle göra allt för dig, Jag har så mycket kärlek i mitt hjärta enbart för dig.


Vidare till något som hör ihop med det här.

Jag har blivit sviken av dig, kniv i ryggen & hjärtat.

Ändå har jag förlåtit dig men inte glömt.

Min tur nu .

Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards