Alla inlägg under juli 2013

Av maaria - 28 juli 2013 00:37

Idag var det ölbrännboll!

Svettigt, alldeles för svettigt var det idag.. Vi skulle haft en svalkande pool där uppe!

Men det var kul, och Jesper fick vara med sitt första år. Jag tycker det är ett bra påhitt, och att det fortsätter varje år. 


Hela dagen har vi varit med familjen, först på CityGross med min mamma och bror, som var riktigt snälla och tog med alla våra varor hem då vi cyklat dit. Sen med min andra familj, Estelle. Familj är inte bara blod, familj är de man väljer att ha närmst. Dessutom, har man bott tillsammans och så nära inpå varandra och överlever det, då är man familj!

Vi åkte ner till Viva efter brännbollen och åt god mat, sen vidare hem för filmkväll med Estelle & theabus.. och lilla Akko såklart.


Nu är det dags för mig att sova känner jag, det har varit en lång dag och imorgon blir det sol och bad för hela slanten! 

 

Bild från förra årets brännboll :)




Av maaria - 25 juli 2013 17:21

Inställning.

Allt handlar om vilken inställning du har till det som står framför dig. Om det är en människa, en ny livssituation eller någon annan förändring. 

Har du bara rätt inställning så kommer du så mycket längre än vad du gör med en taskig attityd. 

Jag har lärt mig att se allt från två sidor. En optimistisk eller en pessimistisk. Jag tänker " Vill jag verkligen må dåligt över något som jag kan förändra om jag bara ändrar min attutyd?" Oftast är svaret att nej det vill jag inte, ibland kommer jag på det försent och då brukar jag be om ursäkt för hur jag bemötte det första gången. 


Skrev för några dagar sen att jag skulle försöka gå upp lite tidigare och skapa lite frukostvanor.

Fungerade en hel dag!! 

Haha.. nåväl, jag försökte. Men ska nog ta en mjukstart med det där. 

Snart är det dags för semester men innan dess kommer jag sova till jag absolut måste gå upp. Baaara 6 arbetsdagar kvar nu!!


Och jag & Jesper har varit ett par i 5 månader. Tiden springer iväg, men det sägs ju att tiden går fort när man har roligt, och det har vi!



Av maaria - 14 juli 2013 22:30

öööööh.. bara tanken av att gå ner till gymmet just nu är ungefär lika lockande som att bada i gyttja.

Men samtidigt vill jag träna och jag vill hålla igång.

Det är samma sak varje sommar, jag tappar helt enkelt lusten att gå till gymmet. Det finns så mycket annat man kan göra på sommaren och att gå ner till ett svettigt gym prioriterar jag inte högt när åka och bada, långrunda med akko, mysa i solen med vänner och sola är andra alternativ. Sen hjälper det inte att man jobbar 100% just nu, jag är rätt van vid mina 90% då man har lite kortare dagar.

Inte för att jag klagar, jag tycker livet är bra och underbart. Jag trivs med att jobba och jag trivs med att inte träna... men ändå inte.

I morgon ska jag iallafall starta en ny vana... frukost.. fasar redan. Men det kommer hjälpa mig nå mina mål. Och dessutom hinner jag få lite tid med Akko på morgonen innan man lämnar honom några timmar för jobb. 

Och med Jesper :D 


Så denna kommande vecka ska jag testa det där med frukost, och att gå upp mer än 30 minuter innan jag börjar arbeta. Kan nog vara bra för hjärtat också att ta det lugnt på morgonen.


Har märkt att jag bloggar mycket mindre när jag mår bra. Det kan vara positivt, sen åandra sidan tycker jag om att skriva av mig, mer blogg, mer frukost! Ska vi se om det går?


För idag säger jag iallafall godnatt, magen är full med tacos och glass.. Och jag ska pussas med världens finaste nu! :)


Presentation


Här skriver jag om träning och vardagslivet. Sånt som gör mig glad. Men även om sorg, sorg över det som är förlorat sorg över det som aldrig kommer åter.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards